Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRipich, Danielle N.; Panagos, Joan M.
TitelAccessing Children's Knowledge of Sociolinguistic Rules for Speech Therapy Lessons.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Disorders, 50 (1985) 4, S.335-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterArticulation Impairments; Elementary Education; Knowledge Level; Role Playing; Sociolinguistics; Speech Therapy
AbstractEight dyads of misarticulating school children (mean age = 7:9 years) enrolled in clinical programs were videotaped while they role-played remedial articulation lessons. Hierarchical relationships among the selected levels of analysis suggested the use of a cohesive register appropriate for clinical teaching. Children's sociolinguistic perspectives on remedial lessons should be considered. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: