Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHatton, Elizabeth J.
TitelTeam Teaching and Teacher Orientation to Work: Implications for the Preservice and Inservice Preparation of Teachers.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 11 (1985) 3, S.228-44Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterInservice Teacher Education; Open Plan Schools; Preservice Teacher Education; Privacy; Professional Autonomy; Teacher Orientation; Teaching Methods; Team Teaching
AbstractIn order to realize the progressive potential of team teaching, shared responsibility for teacher work is necessary. This paper reviews teacher orientation to work in open plan settings through the interrelated concepts of privacy, autonomy, and individualized practice. The implications for preservice and inservice preparation of teachers are discussed. (Author/MT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: