Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAbelman, Robert
TitelStyles of Parental Disciplinary Practices as a Mediator of Children's Learning from Prosocial Television Portrayals.
QuelleIn: Child Study Journal, 15 (1985) 2, S.131-46Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAntisocial Behavior; Behavior Change; Children; Discipline; Elementary Education; Induction; Modeling (Psychology); Moral Development; Parenting Skills; Parents; Prosocial Behavior; Television Research; Television Viewing
AbstractExamines the parental disciplinary practices under which children's modeling of prosocial television portrayals are likely to be maximized and minimized. Two types of enduring parental styles of discipline--induction and sensitization--were used in gathering data from a field survey which employed mother-child pairs. (Author/DST)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: