Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDeVilliers, Jill G.
TitelLearning How to Use Verbs: Lexical Coding and the Influence of the Input.
QuelleIn: Journal of Child Language, 12 (1985) 3, S.587-95Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Language; Grammar; Language Acquisition; Language Research; Mothers; Multiple Regression Analysis; Parent Child Relationship; Parent Role; Verbs; Young Children
AbstractDescribes a study of spontaneous speech from two young children and their mothers to examine how children learn some of the inflectional/syntactic possibilities for individual verbs. Multiple regression analyses were used. Maternal variety of use was a highly significant predictor of the children's use of the same verbs. (Author/SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: