Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWhite, Karl; Casto, Glendon
TitelAn Integrative Review of Early Intervention Efficacy Studies with At-Risk Children: Implications for the Handicapped.
QuelleIn: Analysis and Intervention in Developmental Disabilities, 5 (1985) 1-2, S.7-31Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Disadvantaged Youth; Early Childhood Education; High Risk Persons; Intervention; Program Effectiveness; Research Methodology
AbstractResults of 162 early intervention efficacy studies with disadvantaged, at-risk, and handicapped children were analyzed to draw conclusions about efficacy of early intervention, identify variables which covary with effectiveness, and identify areas for future reseach. It is concluded that early intervention has substantial immediate benefits for at-risk and disadvantaged children. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: