Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBasch, Charles E.; und weitere
TitelAvoiding Type III Errors in Health Education Program Evaluations: A Case Study.
QuelleIn: Health Education Quarterly, 12 (1985) 4, S.315-31Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Measurement; Curriculum Evaluation; Data Analysis; Data Collection; Elementary Education; Evaluation Methods; Formative Evaluation; Grade 5; Health Education; Outcomes of Education; Program Evaluation; Program Implementation
AbstractDescribes an evaluation that analyzed the implementation of a school health education curriculum, assessed cognitive learning outcomes attributable to the curriculum, and examined the relationship between classroom implementation and changes in students' knowledge. Results indicated that the curriculum had a positive effect on learning in students, and curriculum implementation varied considerably among the five classes participating. (Author/CT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: