Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNewman, Dianne L.; Bull, Kay S.
TitelThe Lay Public's Need for School Evaluation Information: Effects of Voting Habits and Parental Status.
QuelleIn: Evaluation Review, 9 (1985) 5, S.645-56Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAudiences; Elementary Secondary Education; Evaluation Utilization; Information Needs; Parent Participation; Program Attitudes; Public Opinion; Public Schools; School Support; Simulation; Voting
AbstractThe relationship between voting habits and parental status on the need for evaluative data before supporting a controversial school program was examined. Parents who voted most frequently wanted the most information and less immediately gave support. Nonvoting nonparents were similar. Voting nonparents were more likely to provide immediate support. (Author/GDC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: