Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAckerman, Brian P.
TitelChildren's Use of Retrieval Cues to "Describe" Episodic Information in Memory: Problems of Constructability and Discriminability.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 40 (1985) 2, S.193-217Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Cognitive Processes; College Students; Context Effect; Cues; Elementary Education; Elementary School Students; Encoding (Psychology); Form Classes (Languages); Grade 2; Grade 4; Higher Education; Recall (Psychology); Research Methodology; Verbal Stimuli
AbstractFour experiments were conducted to extend the "descriptions" approach to differences in using retrieval cues among second and fourth graders and college adults. Results indicate that deficits in discriminability and constructability contribute independently to developmental differences in using retrieval cues and suggest reasons for such deficits. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: