Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarris, Rosemary; Blank, Stanley S.
TitelA Further Look at the Effects of Curriculum Imbalance upon Verbal and Figural Creative Thinking Abilities.
QuelleIn: B. C. Journal of Special Education, 9 (1985) 3, S.241-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademically Gifted; Creative Development; Creative Thinking; Curriculum; Elementary Education; Verbal Ability
AbstractEighteen academically gifted elementary students were randomly assigned to either a figural treatment or verbal treatment condition. Analysis of pre and post tests of creative thinking suggested that unbalanced programing of figural creative thinking abilities and verbal creative thinking abilities over time may cause significant decrements in application of either figural or verbal creative thinking skills. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: