Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTrent, John H.; Gilman, Robert A.
TitelMath Achievement of Native Americans in Nevada.
QuelleIn: Journal of American Indian Education, 24 (1985) 1, S.39-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAmerican Indian Education; American Indians; Change Strategies; Comparative Testing; Cultural Influences; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Mathematics Achievement; Minimum Competency Testing; Nevada
AbstractOn Nevada's minimum competency arithmetic test (Grade 11) 58% of Native American students passed compared to 84% of Whites. Surveys of Nevada educators indicated that performance of Indian students could be improved by remediation, individualized instruction, unbiased texts, occupational counseling, and cultural sensitivity on the part of all school personnel. (JHZ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: