Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAboud, Frances E.
TitelChildren's Application of Attribution Principles to Social Comparisons.
QuelleIn: Child Development, 56 (1985) 3, S.682-88Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility; Attribution Theory; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 2; Grade 5; Peer Groups; Performance Factors; Self Evaluation (Individuals)
AbstractExamines extent to which second- and fifth-graders use social comparison information to evaluate themselves. Results indicate that fifth-, but not second-graders, made appropriate evaluations of their abilities on the basis of variations in relative performance and compensated for time differences. (Author/BE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: