Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHamann, Mary Sue; Ashcraft, Mark H.
TitelSimple and Complex Mental Addition across Development.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 40 (1985) 1, S.49-72Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAge Differences; Arithmetic; Cognitive Processes; Elementary School Students; Elementary Secondary Education; Grade 1; Grade 10; Grade 4; Grade 7; Memory; Mental Computation; Multiplication
AbstractFirst, fourth, seventh, and tenth graders were timed when solving simple and complex addition problems, then were presented similar problems in untimed interviews. Manipulation of confusion between addition and multiplication, where multiplication answers were given to addition problems (3 + 4 = 12) indicated an interrelatedness of these operations in memory only in tenth graders. (Author/BE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: