Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAllen, Jo
TitelA Readability Review: Important Trends since l979.
QuelleIn: Teaching English in the Two-Year College, 12 (1985) 3, S.214-20Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege English; English Instruction; Readability; Readability Formulas; Reading Instruction; Reading Research; Technical Writing; Two Year Colleges; Writing Instruction
AbstractPresents a brief history of readability formulas (discussing their capabilities and liabilities) and synthesizes current readability research for teachers who want to use readability principles in their work and who want to teach these principles to their students. Contains a table of the most commonly used formulas that lists their variables, advantages, and disadvantages. (EL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: