Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSobel, Harold W.
TitelEducating for Survival: A Curriculum for the Nuclear Age.
QuelleIn: History and Social Science Teacher, 20 (1985) 3-4, S.20-28Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Controversial Issues (Course Content); Dissent; Educational Needs; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Instructional Materials; Nuclear Warfare; Peace; Social Studies; Teacher Education; World Problems
AbstractThe need for nuclear education is examined, issues that should be dealt with in the classroom are discussed, and curriculum materials are described. The controversy that has arisen concerning the curriculum material "Choices: A Unit on Conflict and Nuclear War" is discussed. Implications for teacher education are examined. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: