Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReimer, Gordon
TitelThe Effects of a LOGO Computer Programming Experience on Readiness for First Grade, Creativity, and Self Concept. "A Pilot Study in Kindergarten."
QuelleIn: AEDS Monitor, 23 (1985) 7-8, S.8-12Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAnalysis of Variance; Creativity; Kindergarten Children; Literature Reviews; Pretests Posttests; Programing; Psychological Studies; Research Methodology; School Readiness; Self Concept
AbstractDescribes a study which explored the effects on kindergarten children of a LOGO computer programing experience lasting one month (20 classes). Results indicate a positive effect as seen in greater gains by treatment group in dependent school readiness variables and no significant effect on creativity or self-concept. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: