Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeismer, Susan Ellis
TitelConstructive Comprehension Abilities Exhibited by Language-Disordered Children.
QuelleIn: Journal of Speech and Hearing Research, 28 (1985) 2, S.175-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComprehension; Language Acquisition; Language Handicaps; Primary Education
AbstractTwelve language disordered second graders scored significantly lower on inference items than the cognitively matched control group of second graders on verbal and picture tasks. There was no significant difference between language disordered and kindergarten Ss for either the overall or conditional analysis. Results were interpreted as indicative of a cognitive deficit. (CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: