Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGrubb, Henry J.
TitelA Tripartite Taxonomy of Theories Explaining the Black-White Group Difference on Standardized IQ Tests, Based on the Models of Development.
QuelleIn: Negro Educational Review, 36 (1985) 2, S.66-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Black Culture; Cross Cultural Studies; Cultural Differences; Elementary Secondary Education; Environmental Influences; Genetics; Intelligence Quotient; Intelligence Tests; Minority Group Children; Nature Nurture Controversy; Racial Differences; Scores; Subcultures; Whites
AbstractTheories explaining differences in IQ performances between races in terms of (a) genetics and (b) the role of the environment are both criticized. It is argued that the Cultural Distance Approach, which stresses the role of a subculture's distance from the major culture on which IQ questions are based, has the greatest explanatory power. (RDN)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: