Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMurray, Harry G.
TitelThe Impact of Formative and Summative Evaluation of Teaching in North American Universities.
QuelleIn: Assessment and Evaluation in Higher Education, 9 (1984) 2, S.117-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttitudes; College Faculty; College Instruction; Faculty Evaluation; Formative Evaluation; Higher Education; Personnel Management; Student Evaluation of Teacher Performance; Summative Evaluation; Teacher Improvement; Universities; North America
AbstractRecent research on formative and summative evaluation concluded that: (1) student ratings are most common and increasing in popularity; (2) student ratings are reliable; (3) evaluations influence salary, tenure, and promotion; (4) evaluations improve teaching effectiveness; (5) faculty satisfaction varies with institutional context; and (6) improvements are needed. (Author/MLW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: