Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBhasin, Kamla; Ellis, Pat
TitelDialogue for Literacy. The Why and How of Literacy for Women: Some Thoughts in the Indian Context. (and) Women, Adult Education and Literacy: A Caribbean Perspective.
QuelleIn: Convergence: An International Journal of Adult Education, 17 (1984) 4, S.37-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Adult Education; Economic Development; Family Role; Females; Illiteracy; Nonformal Education; Poverty; Program Content; Program Evaluation; Sex Stereotypes; Skill Development; Teacher Education; Teaching Methods; India
AbstractBhasin argues for a clear and scientific analysis of the structure of poverty and exploitation that keeps Indian women illiterate, unequal, hungry, and ill. Ellis explores ways of linking women's issues with adult, nonformal, and literacy education to help women meet the challenges of development. (CT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: