Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShavit, Yossi; Williams, Richard A.
TitelAbility Grouping and Contextual Determinants of Educational Expectations in Israel.
QuelleIn: American Sociological Review, 50 (1985) 1, S.62-73Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Context Effect; Educational Environment; Educational Objectives; Elementary Education; Foreign Countries; Outcomes of Education; School Effectiveness; Student School Relationship; Track System (Education); Israel
AbstractDuring the 1960s, Israel's primary schools were very dissimilar in their student-body compositions, and only half practiced ability grouping. Analysis of data on late 1960s male students reveals large contextual effects on educational outcomes in schools that did not group students and small contextual effects in schools which did. (KH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: