Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAbraham, Suzanne; Stoker, Richard G.
TitelAn Evaluation of Methods Used to Teach Speech to the Hearing Impaired Using a Simulation Technique.
QuelleIn: Volta Review, 86 (1984) 7, S.325-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCued Speech; Hearing Impairments; Program Effectiveness; Simulation; Speech Skills
AbstractThe effectiveness of syllable practice and word methods in teaching speech to severely hearing-impaired children was investigated with normal-hearing listeners. The effect of Cued Speech was evaluated for each teaching method. Results indicated that a syllable practice approach showed significantly higher average gains in acquisition of novel phonemes than did a whole word method. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: