Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTreiman, Rebecca
TitelPhonemic Awareness and Spelling: Children's Judgements Do Not Always Agree with Adults'.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 39 (1985) 1, S.182-201Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBeginning Reading; Classification; Kindergarten; Listening Comprehension; Phoneme Grapheme Correspondence; Phonemics; Primary Education; Spelling Instruction; Writing Readiness; Young Children
AbstractExamines kindergarten and first-grade children's classifications and spellings and differences in their classifications of sounds from those of adults. In addition to these spelling, phoneme recognition, and phoneme deletion tasks, each child took the reading and spelling subtests of the Wide Range Achievement Test. (AS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: