Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAllen, Keith D.; Fuqua, R. Wayne
TitelEliminating Selective Stimulus Control: A Comparison of Two Procedures for Teaching Mentally Retarded Children to Respond to Compound Stimuli.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 39 (1985) 1, S.55-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildren; Dimensional Preference; Discrimination Learning; Educational Diagnosis; Error Patterns; Learning Strategies; Mild Mental Retardation; Patterned Responses; Special Education; Teaching Methods
AbstractEvaluates the efficacy of two training procedures for eliminating selective stimulus control observed with three trainable mentally retarded children. In another experiment, improvements in stimulus control were not a function of varying degrees of difficulty between stimulus sets or of a prior history of discrimination training with the less effective procedure. (Author/AS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: