Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHargreaves, Andy
TitelExperience Counts, Theory Doesn't: How Teachers Talk about their Work.
QuelleIn: Sociology of Education, 57 (1984) 4, S.244-54Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterEducational Anthropology; Educational Needs; Educational Research; Educational Sociology; Educational Theories; Ethnography; Inservice Teacher Education; Junior High Schools; Participative Decision Making; Research Utilization; Teacher Attitudes; Teaching Experience
AbstractWhen making collective educational decisions, junior high school teachers drew only on personal classroom experiences. This exclusion of nonclassroom experience, e.g., parenting, revealed not so much an unawareness of other perspectives but a shared cultural valuation of classroom experience to the exclusion of virtually all other kinds of experience. (Author/RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: