Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFinley, Merrilee K.
TitelTeachers and Tracking in a Comprehensive High School.
QuelleIn: Sociology of Education, 57 (1984) 4, S.233-43Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Educational Anthropology; Educational Change; Educational Research; Educational Sociology; English Instruction; Ethnography; High Schools; Socialization; Teacher Influence; Teacher Role; Track System (Education)
AbstractDesigned to increase understanding of how schools contribute to the reproduction of the social order, this case study examined the tracking system in a high school English department. Teachers themselves, because of their ambitions and tolerances, created the tracking system and competed for high-status students. The teachers also became tracked. (Author/RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: