Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLubeck, Sally
TitelKinship and Classrooms: An Ethnographic Perspective on Education as Cultural Transmission.
QuelleIn: Sociology of Education, 57 (1984) 4, S.219-32Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBlacks; Class Organization; Classroom Environment; Classroom Research; Cultural Influences; Educational Anthropology; Educational Sociology; Ethnography; Preschool Education; Socialization; Teacher Background; Teacher Influence; Teacher Role; Time on Task; Whites
AbstractObservations of two preschool settings--one Black and one white--suggests that structures of time and space are implicit forms through which adult values are transmitted to children. White teachers structured an environment that maximized individual choice and action; Black teachers structured time and space to reinforce collectivism, authority, and repetition. (RM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: