Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKasper, Gabriele
TitelPragmatic Comprehension in Learner-Native Speaker Discourse.
QuelleIn: Language Learning, 34 (1984) 4, S.1-20Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCommunicative Competence (Languages); Discourse Analysis; Listening Comprehension; Native Speakers; Pragmatics; Second Language Instruction; Second Language Learning; Speech Acts
AbstractReports on a study of language learners' comprehension of speech acts and discourse functions, referred to as pragmatic comprehension. Analyzes two types of learners' pragmatic misunderstandings: their failure to distinguish between phatic talk and referential talk, and their failure to identify the intended illocutionary force of indirect speech acts. (SED)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: