Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCowen, Paul S.
TitelFilm and Text: Order Effects in Recall and Social Inferences.
QuelleIn: Educational Communication and Technology: A Journal of Theory, Research, and Development, 32 (1984) 3, S.131-44Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterComparative Analysis; Films; Higher Education; Hypothesis Testing; Intermode Differences; Literature Reviews; Media Research; Recall (Psychology); Research Methodology; Social Cognition; Tables (Data)
AbstractDescribes a study which compared film and written material with regard to effects produced by order in which conflicting information is presented. Results indicate film is more influential and better recalled than conflicting written information: conflicting paragraphs produce a primacy effect, whereas analogous film segments produce no order effect. (Author/MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: