Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enClarke, Lillian W.; Franklin, Carl M.
TitelCross-Curricular Sequence: An Approach for Teaching Business Communication.
QuelleIn: Business Education Forum, 39 (1985) 4, S.12-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBusiness Administration Education; Business Communication; Business Education; Curriculum Development; Group Instruction; Interdisciplinary Approach; Public Speaking; Role Playing; Simulation; Teaching Methods; Videotape Recordings; Word Processing
AbstractThe Cross-Curricular Sequencing (CCS) approach to teaching business communications is explored. Its uses in word processing, principles of management, and business policy courses are discussed. Techniques for integrating materials from these courses into business communication classes are described. The implications of CCS for business communication are explored. (CT)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: