Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHuston, Aletha C.
TitelChildren's Comprehension of Televised Formal Features with Masculine and Feminine Connotations.
QuelleIn: Developmental Psychology, 20 (1984) 4, S.707-16Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChildrens Television; Comprehension; Developmental Stages; Elementary Education; Family Influence; Role Perception; Sex Role; Sex Stereotypes; Television Commercials; Television Research; Television Viewing
AbstractChildren from grades one through six judged commercially produced advertisements, specially produced "pseudocommercials," and verbal descriptions as better suited to advertise a feminine or masculine sex-typed toy. Comprehension of sex-typed connotations was predicted by home television viewing patterns but not by general knowledge of sex stereotypes. (Author/AS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: