Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHyde, Janet Shibley
TitelChildren's Understanding of Sexist Language.
QuelleIn: Developmental Psychology, 20 (1984) 4, S.697-706Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdults; Age Differences; Elementary Education; Grade 1; Grade 3; Grade 5; Higher Education; Language Usage; Pronouns; Sex Bias; Sex Discrimination; Sex Stereotypes
AbstractStudies the gender-neutral use of "he" and "his" in first, third, and fifth graders and college students according to a modified version of a task developed by Moulton et al. (1978). Also uses a task involving a fictitious, gender-neutral occupation (a wudgemaker) to test third and fifth graders for possible effects of gender-related pronoun use on stereotyping and cognition. (Author/AS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: