Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMeath-Lang, Bonnie; Albertini, John A.
TitelKeeping the Purpose Before the Learner: A Notional-Functional Curriculum Framework for Deaf Students.
QuelleIn: Teaching English to Deaf and Second-Language Students, 2 (1984) 3, S.4-11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Communicative Competence (Languages); Deafness; English (Second Language); Hearing Impairments; Language Attitudes; Modern Language Curriculum; Notional Functional Syllabi; Pragmatics; Second Language Instruction; Student Motivation; Undergraduate Students
AbstractPresents some suggestions for improving and expanding present curriculum frameworks for teaching English to deaf students. Of major importance to the deaf student is an understanding of the rationale for learning the language in the first place. In addition, a knowledge of the students' needs is stressed, in relation to understanding those situations requiring their abiliities to communicate. (SL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: