Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAckerman, Brian P.; Rathburn, Jill
TitelDevelopmental Differences in the Use of Retrieval Cues to Describe Episodic Information in Memory.
QuelleIn: Journal of Experimental Child Psychology, 38 (1984) 1, S.147-73Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCollege Students; Cues; Developmental Stages; Elementary Education; Elementary School Students; Grade 2; Grade 4; Higher Education; Learning Strategies; Memory; Recall (Psychology); Retention (Psychology)
AbstractExamines reasons why second and fourth grade students use cues relatively ineffectively to retrieve episodic information. Four experiments tested the hypothesis that retrieval cue effectiveness varies with the extent to which cue information describes event information in memory. Results showed that problems of discriminability and constructability contribute to developmental differences in the use of retrieval cues. (Author/RH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: