Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStrong, Michael
TitelIntegrative Motivation: Cause or Result of Successful Second Language Acquisition?
QuelleIn: Language Learning, 34 (1984) 3, S.1-13Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterChild Language; Communicative Competence (Languages); English (Second Language); Language Proficiency; Language Tests; Learning Strategies; Second Language Learning; Spanish Speaking; Student Motivation; Young Children
AbstractExamines the relationship between integrative motivation and acquired second language proficiency among Spanish-speaking kindergartners in an American classroom. Results show that the advanced children showed significantly more integrative orientation to the target language group than the beginners, suggesting that integrative attitudes follow second language acquisition skills, rather than promoting them. (SL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: