Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrain, Cindy; und weitere
TitelThe Application of a Multiple Measurement Approach to Investigate the Effects of a Dance Program on Educable Mentally Retarded Adolescents.
QuelleIn: Research Quarterly for Exercise and Sport, 55 (1984) 3, S.231-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Dance Therapy; Evaluation Methods; Field Studies; Mild Mental Retardation; Physical Development; Program Effectiveness; Research Methodology; Secondary Education; Social Behavior
AbstractA multiple measurement approach with eight measurements was used to answer research questions regarding physical and social effects that occur when educable mentally retarded adolescents were exposed to a 10-week dance program. This approach was found to be useful for identifying multiple effects and generating hypotheses for further study. (Author/DF)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: