Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLadd, Gary W., Mize, Jacquelyn
TitelA Cognitive-Social Learning Model of Social-Skill Training.
QuelleIn: Psychological Review, 90 (1983) 2, S.127-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterBehavior Change; Cognitive Development; Educational Objectives; Elementary Education; Interpersonal Competence; Performance Factors; Socialization; Teaching Methods; Theories
AbstractThis article explores the purposes, methods, and future directions of social-skill training research from the perspective of a cognitive-social learning explanation of behavior change. Research findings are reviewed with respect to important or promising variables, their hypothesized function in behavior change, and their effects on children's social behavior. (Author/BW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: