Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWacker, David P.; Greenebaum, Ferris T.
TitelEfficacy of a Verbal Training Sequence on the Sorting Performance of Moderately and Severely Mentally Retarded Adolescents.
QuelleIn: American Journal of Mental Deficiency, 88 (1984) 6, S.653-60Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Generalization; Learning Processes; Moderate Mental Retardation; Nonverbal Learning; Severe Mental Retardation
AbstractSeven mentally retarded adolescents received either verbal or nonverbal training on a shape-sorting task within a multiple baseline design. Both training sequences resulted in the successful acquisition of the target performance, but only the verbal training sequence facilitated generalization of performance to a novel shape and to a new dimension. (Author/CL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: