Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Clark, David G. |
---|---|
Titel | Drawing in Sequence. |
Quelle | In: School Arts, 84 (1984) 1, S.15-19 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Art Activities; Art Education; Freehand Drawing; Lesson Plans; Observation; Portraiture; Secondary Education; Sequential Approach; Sequential Learning Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Künstlerische Tätigkeit; Arts; Education; Art in Education; Kunst; Bildung; Erziehung; Drawing; Zeichnen; Lesson planning; Unterrichtsplanung; Beobachtung; Abbildung; Sekundarbereich; Schrittfolge; Didaktische Sequenzierung; Lernsequenz |
Abstract | Presents five lessons to help secondary level art students see the subjects they draw as they actually appear. The lessons involve portraits, void/solid drawings, surface textures, detailed drawings, and figure drawings. (RM) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |