Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurleson, Brant R.
TitelAge, Social-Cognitive Development, and the Use of Comforting Strategies.
QuelleIn: Communication Monographs, 51 (1984) 2, S.140-53Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Altruism; Children; Chronological Age; Cognitive Development; Communication Research; Communication Skills; Developmental Stages; Elementary Secondary Education; Individual Differences; Interpersonal Competence; Perspective Taking; Social Cognition
AbstractThis study of students (grades 1-12) concluded that the relationship between social-cognitive ability and the communication skill of comforting is contingent on age. (Comforting strategies are those messages having the intended function of alleviating, moderating, or salving the distressed emotional states of others.) (PD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: