Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDyer, Kathleen; und weitere
TitelA Supervision Program for Increasing Functional Activities for Severely Handicapped Students in a Residential Setting.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 17 (1984) 2, S.249-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Children; Daily Living Skills; Institutionalized Persons; Program Effectiveness; Self Care Skills; Severe Disabilities; Supervision
AbstractThe study was designed to increase the amount of time 37 severely handicapped students living in a residential facility engaged in age-approprite and functional activities. Results showed that after a supervision program was implemented, the students' participation in activities increases and that these increases maintained for a 5-month period. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: