Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMcGee, Shanna; Brown, Coke
TitelA Split in the Verbal Comprehension Factor in WAIS and WISC-R Profiles.
QuelleIn: Journal of Clinical Psychology, 40 (1984) 2, S.580-83Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; College Students; Comprehension; Elementary Education; Elementary School Students; Higher Education; Intelligence Tests; Item Analysis; Test Items; Verbal Ability; Vocabulary Skills; Wechsler Adult Intelligence Scale; Wechsler Intelligence Scale for Children
AbstractExamined the pattern of verbal subscale scores on the Wechsler Adult Intelligence Scale and Wechsler Intelligence Scale for Children-Revised given to college students (N=129) and elementary students (N=383). Results showed a triangle pattern (Comprehension scores higher than both Vocabulary and Information) that begins to appear at the fourth-grade level. (LLL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: