Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCarpenter, Thomas P.; Moser, James M.
TitelThe Acquisition of Addition and Subtraction Concepts in Grades One through Three.
QuelleIn: Journal for Research in Mathematics Education, 15 (1984) 3, S.179-202Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAddition; Cognitive Processes; Computation; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Mathematics; Learning; Longitudinal Studies; Mathematics Instruction; Primary Education; Problem Solving; Subtraction
AbstractSolutions to addition and subtraction word problems were studied in a three-year longitudinal study that followed 88 children from grades one to three. They solved problems using a variety of strategies before formal instruction and used invented strategies several years after formal instruction. Four levels of problem-solving ability were found. (MNS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: