Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReese, Stephen D.
TitelVisual-Verbal Redundancy Effects on Television News Learning.
QuelleIn: Journal of Broadcasting, 28 (1984) 1, S.79-87Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCaptions; Higher Education; Incidental Learning; Literature Reviews; News Reporting; Photographs; Production Techniques; Recall (Psychology); Research Methodology; Television Research; Television Viewing; Undergraduate Students
AbstractDiscusses methodology and results of a study focusing on improving television's informing process by examining effects of combining visual and captioned information with a reporter's script. Results indicate redundant pictures and words enhance learning, while adding redundant print information either had no effect or detracted from learning. (MBR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: