Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAloia, Gregory F.; Aloia, Stephen D.
TitelVariations in Expectations of the Mainstreamed Handicapped Child by Regular and Special Education Teachers.
QuelleIn: Journal for Special Educators, 19 (1982) 1, S.13-19Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Elementary School Teachers; Mainstreaming; Resource Room Programs; Special Education Teachers; Teacher Attitudes
AbstractSixty elementary grade and sixty special education resource teachers studied a child's "cumulative folder" including a photograph, label, and academic, behavioral, and social vignettes. Both groups agreed on behavioral potential and ignored labeling, but regular teachers had lower academic expectations for the handicapped children. (MC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: