Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCohen, Avraham
TitelTeaching French Polysemic Words to Socially Disadvantaged Children.
QuelleIn: British Journal of Language Teaching, 21 (1983) 3, S.168-71Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Disadvantaged; French; Language Attitudes; Learning Motivation; Modern Language Curriculum; Second Language Learning; Semantics; Sociolinguistics; Student Attitudes; Student Participation; Word Recognition; Young Children
AbstractSince polysemy narrows down the semantic autonomy of the isolated word and increases the importance of the surrounding context, teaching children this concept is critical in order to prevent ambiguity and confusion. Concerning socially disadvantaged children, it is particularly essential to convey the idea that one phenomenon can have different aspects. (SL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: