Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBruch, Monroe A.; und weitere
TitelRelationships of Cognitive Components of Test Anxiety to Test Performance: Implications for Assessment and Treatment.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 30 (1983) 4, S.527-36Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Processes; College Students; Higher Education; Performance Factors; Test Anxiety; Test Wiseness
AbstractAssessed the degree to which components of test-taking strategies, covert self-statements, and subjective anxiety during an exam provide increments in prediction of test performance of undergraduates (N=72). Results showed that only test-taking strategies provided a significant increment to multiple-choice and essay test performance but not math test score. (LLL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: