Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWeible, Thomas
TitelUsing Community Resources to Enhance the Rural School Curriculum.
QuelleIn: Small School Forum, 5 (1984) 2, S.13-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterLeitfaden; Unterricht; Lehrer; Community Resources; Community Study; Elementary Secondary Education; Field Trips; Historic Sites; Human Resources; Local History; Relevance (Education); Rural Areas; Rural Population; Rural Schools; School Community Relationship; Student Attitudes; Student Projects
AbstractCommunity-related activities, such as interviewing long-time residents, checking primary sources, identifying and mapping historical sites, studying local artists and craftspeople, writing a community profile, using different media, and organizing a school/community week can help establish greater relevance and meaning for rural students. (MH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: