Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrown, Steven D.; Nelson, Tamara L.
TitelBeyond the Uniformity Myth: A Comparison of Academically Successful and Unsuccessful Test-Anxious College Students.
QuelleIn: Journal of Counseling Psychology, 30 (1983) 3, S.367-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; College Students; Higher Education; Individual Differences; Predictor Variables; Student Attitudes; Student Characteristics; Study Skills; Test Anxiety; Test Wiseness
AbstractStudied factors that might differentially underlie test anxiety and academic performance of college students (N=72). Results revealed that high anxious students differed from low anxious students on traditional cognitive and somatic indicators of text anxiety but not on any measure of study or test-taking skills. (WAS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: