Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAshman, Adrian
TitelOn the Theory and Practice of Remediating Coding Deficiencies.
QuelleIn: Australia and New Zealand Journal of Developmental Disabilities, 9 (1983) 1, S.8-15Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAdolescents; Cognitive Processes; Exceptional Child Research; Intervention; Language Skills; Moderate Mental Retardation; Problem Solving; Serial Learning; Severe Mental Retardation
AbstractThe utility of a model of cognition for developing the coding strategies of mentally retarded persons was assessed with 20 moderately and severely retarded residents (mean age 15 years) of an institution. Correlational analyses confirmed the sequential processing nature of the training tasks, and the relationship between coding and language tests. (Author/SW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: