Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
TitelWinners and Losers: Point of View on Competitions.
QuelleIn: Music Educators Journal, 70 (1983) 2, S.28-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Applied Music; Bands (Music); Choral Music; Competition; Concerts; Educational Objectives; Elementary Secondary Education; Music Activities; Music Education; Music Teachers; Teacher Attitudes; Vocal Music
AbstractLetters from music educators reveal a wide range of opinions concerning the value of contests. Competitions can aid group interaction, build morale, and serve as incentive for student development. But students should be judged on musical abilities, not showmanship. Emphasis should be placed on learning music rather than on winning. (CS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: